Vedle společného prožitku má bubnování řadu pozitivních efektů. Například:
Na jednorázových akcích probíhajících přibližně jednou ročně spolupracuji s desítkami školek. S některými školkami pracuji kontinuálně během celého roku (jednou měsíčně). Efekty jsou tak zjevnější a trvalejší a doplňují výuku. Každá hodina navazuje na tu předešlou, děti tak naprosto nenásilně prohlubují své znalosti a dovednosti. Základy rytmiky prokládáme příběhy a pokroky jsou viditelné ve všech oblastech činnosti (např. lépe vyslovují).
Reference z jedné školky, kde pravidelná spolupráce probíhá již sedmým rokem:
S panem Petrem Šušorem naše třída pravidelně spolupracuje sedmým rokem.
Lekce „Veselého bubnování“ se odehrávají v dopoledních hodinách cca 45 – 50 minut dle soustředění dětí.
Pro každé dítě je připravený nástroj, které pan Šušor mezi dětmi obměňuje tak, aby to pro ně bylo zajímavé.Rytmické činnosti jsou střídány s pohybovými. Činnosti jsou řízené i improvizační. Děti mají prostor pro vlastní vyjádření, uvolnění energie. Zároveň se učí naslouchat přizpůsobovat se celku. Pan Šušor přihlíží např. k momentální výzdobě třídy, využívá obrazový materiál k námi probíraným témat a využívá pojmy k rytmizaci , rýmování …..
Můžeme konstatovat, že děti , které se zúčastnily více lekcí – nejlépe dlouhodobě, velmi dobře reagovaly na změny rytmů, sluchová cvičení a neměly problém s sebeprezentací před kolektivem.
V naší třídě během této spolupráce proběhlo „bubnování“ společně s rodiči a dětmi, vždy s velkým úspěchem.
Pan Šušor dokáže s dětmi navázat velmi dobrý vztah. Přihlíží k jejich potřebám.
Jitka Müllerová, Lucie Nováková
Třídní učitelky IV.třídy Králíččci
Mateřská škola Sluneční, Sluneční ul.1550/20 Praha 10
Pracoviště Královice
226 804 379
Pro více informací pište na petr@bubnujeme.cz, Těším se!
« Farmářské slavnosti – Ekofarma Bošina Rozloučení s létem na Trafačce »